Antarktika'da 'Yeni yaşam formu' bulundu!

İnsanlık uzayda yaşamı arıyor. Mars'a gönderilen Perseverance asıl amacı da bu. Fakat Dünya halen keşfedilmemiş birçok sırrı barındırıyor ve bunlardan biri de tesadüfen keşfedildi. Antarktika'da, 900 metre derinlikte yeni bir yaşam formu bulundu.

Antarktika'da 'Yeni yaşam formu' bulundu!

Antarktika bilim dünyasının her zaman mercek altına aldığı bir yer. Daha önce Antarktika gezegenimiz hakkındaki sırları içeriyor.

Geçmişte yaşanan olaylara, Dünya'nın nasıl değiştiğine, insanoğlunun gezegen üstündeki etkisine ve daha birçok konuya dair kanıtlar barındırıyor. Şimdi Antarktika'da ilginç bir keşif gerçekleşti.

Buz tabakasının 900 metre altında daha önce görülmemiş ve saptanmamış türlerin olduğu, deniz yaşamı bulundu.

İngiliz Antarktika İnceleme Ekibi (BAS) yaptığı açıklamada, tamamen karanlıkta ve -2.2 C sıcaklıkta yaşayan bu canlılar arasında deniz süngerleri dışında şimdiye kadar hiç bilinmeyen yeni birkaç türün olduğu belirtildi.

Bilim insanları daha önceden farklı koşullar altında yaşayabilecek canlılarla ilgili bazı teorilerde bulunmuştu. Fakat bu keşif var olan teorilerle çelişiyor ve bir aykırılığa neden oluyor. Daha önceden bu kadar zorlu koşullara dayanabilen çok az sayıda canlı bulunmuştu.

Euronews Türkçe'de yayımlanan habere göre araştırmaya dair bulgular pazartesi günü Frontiers in Marine Science adlı bilimsel dergide yayınlandı. BAS'ta görevli olan jeolojist Dr.James Smith, "Buz tabakasının altından bir tortu örneği çıkarmayı bekliyorduk ancak video görüntülerinde kayanın üzerinde yaşayan canlılar olduğunu görünce çok şaşırdık."

Delme işleminin yapıldığı yer denizden 260 km içeride bir bölgede dolayısıyla araştırmacılar suyun ve gün ışığının olmadığı böyle bir ortamda herhangi bir canlının nasıl hayatta kalabildiğini veya neyle beslendiğini henüz çözebilmiş değil.

Eğer bu kadar düşük sıcaklıklarda bu kadar az besin ve enerji kaynağı ile yaşam devam edebiliyorsa bu Güneş sistemimizde bulunan gezegenler başta olmak üzere evrende tahmin edilenden çok daha fazla sayıda ve yerde yaşam olabileceği anlamına geliyor.

Sadık